2014. január 11., szombat

Tapsifüles sárgarépa

Kertészkedős ötletek gyerekeknek januárban

Habár az aktuális időjárás a kültéri kertészkedést is lehetővé teszi a nagyon elszántaknak, én inkább beltéri ötlettel próbálkoztam.
















A konyhai növényhulladékok újrahasznosítása a gyerekek számára is érdekes, látványos  "kísérlet" lehet. A minden konyhában megtalálható és általában a kukába kerülő sárgarépavégből rövid idő alatt egy új növény nevelhető. A feladat nagyon egyszerű és az ültetőedény kidekorálása pedig külön móka lehet.

Az ültetőedényt legegyszerűbben egy félbevágott pet palackból lehet kialakítani. Én nem lyukasztottam ki alul, hogy ne kelljen tálcát tegyek alája, de így óvatosabban kell locsolni.



A palackra gyermekem kinőtt rózsaszín harisnyájából egy darabot húztam és erre ragasztottam a papírra rajzolt nyuszipofát. Füleket nem kell rajzolni, az majd a sárgarépa levele lesz.


Az így kidekorált palackot megtöltöttük homokkal és beledugtuk a sárgarépadarabot. A sárgarépának a felső leveles részét kell levágni kb 2cm magasan. Az ablakpárkányon, világos helyen mérsékelten locsolgattuk (csak annyira, hogy épp nedves legyen). Két hét alatt kihajtott a tapsifüles füle.

Jó kertészkedést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...