2013. november 29., péntek

Adventi naptár kis kertészeknek

A hétvégén kezdődik advent és mivel már saját gyermekem is érdeklődést mutat minden dekorációnak álcázott ajándék jellegű tárgy iránt (főleg, ha szétszedhető, megehető...) úgy döntöttem én is készítek egyet.

Szétnéztem az interneten, hogy milyen kimondottan kis kertészeknek való naptárakat készítettek mások. 
Gondoltam  gyorsan lekoppintok egy ötletet, hogy ne kelljen túlságosan leterheljem az agyamat, mivel a hétvégén, pont advent kezdetén egy módszertani anyagunk leadási határideje van, melyet óvónéniknek írunk, most épp pont az újrahasznosításról. 
Nem találtam olyan adventi naptárat, mely elvárásaimnak megfelelően utalt volna a kertészkedésre. (lehet nem szántam elég időt a keresgélésre).


Az újrahasznosítós anyag megírására már jó pár hete készülök, ami eddig abból állt, hogy a konyhaszekrény tetejére összegyűjtöttem minden kacatot, így természetesen megőrzésre kerültek a kertbe ültetett árvácskák cserepei. Ezekbe a kis cserepekbe pont elfér egy egy mini ajándék minden napra.
Kivitelezése egyszerű, habár nekem sokkal tovább tartott, mint amennyi időt szántam volna rá, de csak azért mert nem volt konkrét elképzelésem, pontosan milyen is legyen.

Szükség van hozzá használt cserepekre (egynyári palánta és árvácska volt ezekben), amelyik családban kis kertészek vannak, ott biztosan akad pár használt cserép is. Ágakat a kertből gyűjtöttem (tamariska, nálam kiirthatatlan), a szalagok, bogyók és színes rafia elhagyható vagy bármilyen más szalaggal helyettesíthető. A csillagok sárga papírból készültek. A cserépbe való ajándékok: mindenki saját belátása szerint. Ha nagyobb lenne gyermekem valószínű tennék bele magokat is, amit majd elvethet, de egyelőre maradok a megehető ajándéktárgyaknál.

Elkészült az adventi naptár, kezdődhet a visszaszámlálás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...